2014. október 26., vasárnap

Almás pite

Olyan igazi szürke őszi nap volt ma, ezért fel kellett dobni valami igazi őszi íz és illat kombinációval a délutánt, így lett almás pite a mai búfelejtő...
Én robotgéppel dolgoztam, így pikk-pakk megvoltam, kézzel picit lassabb lesz, de megéri!

Hozzávalók:

A tésztához:

200 g finomliszt (az állagától függően szükség lehet még egy kevésre)

125 g vaj

2 nagy evőkanál tejföl

1 kávéskanál sütőpor

1 csipet só

egy citrom reszelt héja

fél citrom leve

A töltelékhez:

1 kg lereszelt alma


1 kávéskanál fahéj

1 kávéskanál mézeskalács fűszer

2 zacskó vaníliás cukor

2 evőkanál kristálycukor (ízlés szerint édesítsük)

fél citrom leve

kb két marék dióbél ledarálva

A tetejére:

egy tojássárgája

1-2 evőkanál barna cukor

Elkészítés:

Távolítsuk el az almák magházát, és hámozzuk meg. Reszeljük le a citrom héját, tegyük félre. Ezután robotgéppel (vagy kézzel a sajtreszelőn) reszeljük le az almát. Kanalazzuk át egy másik tálba, facsarjuk rá a citrom felét, és forgassuk össze a fűszerekkel és a cukorral. Tegyük félre, had engedjen levet. 
Egy tálba, vagy a robotgép tartályába szitáljuk a lisztet, és keverjük össze a sütőporral és a sóval. Morzsoljuk el benne a vajat, adjuk hozzá a tejfölt, a citrom héjat, a cukrot és a megmaradt fél citrom levét. Gyorsan állítsuk össze, és felezzük el. 
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, alsó felső melegítéssel.
Egy 26 cm átmérőjű kapcsos tortaforma aljába tegyünk sütőpapírt, az oldalát pedig vajazzuk és lisztezzük ki. (Én az aljába szoktam befogni a papírt, úgy, hogy alul a forma alja, rá a papír, aztán a karika, hogy a formán kívül maradjon egy papír szoknya, amit levágok). 
Nyújtsuk ki a tésztát, és tegyük a formába. Ezután daráljuk rá a diót, és simítsuk rá az almás tölteléket (ha engedett levet, azt is csorgassuk rá). Jöhet a tészta másik fele, szintén kinyújtva. Ha ez megvan, kenjük le a tojással, szórjuk rá a barna cukrot és villával szurkáljuk meg, hogy a gőz távozhasson.
Körülbelül 30 percig süssük, majd hagyjuk kihűlni a formában. Fahéjas porcukorral, vagy anélkül is passzol a borús őszi estékhez!








1 megjegyzés:

  1. Szia Nóri!
    A hétvégén megsütöttem ezt a pitét a családnak, és mindenki el volt tőle ájulva. Készítés közben viszont szigorúan a recept szerint haladva elérkeztem ahhoz a részhez, hogy "morzsoljuk el benne a vajat, adjuk hozzá a tejfölt, a citrom héjat, a cukrot és a megmaradt fél citrom levét", majd kétségbeesve tapasztaltam, hogy a tészta hozzávalóiból hiányzik a cukor:) Végül jól sült el a dolog, 2-3 evőkanálnyit tettem bele azt hiszem, de elárulod, hogy eredeti recept szerint mennyit kellene beletenni?
    Köszi: Bodócs Anna

    VálaszTörlés