2015. március 20., péntek

Mákos citromos muffin

A mák és én...hát nem vagyunk nagyon nagy barátok, egy-két kivétel van csak, amikor kedvelem (pl. ilyen egy finom szezámos-mákos bagel vagy más sós péksütik). 
No de vannak a környezetemben szép számmal, akik rajonganak érte, emiatt született ez a recept is:)
Én egy rózsás szilikon formát használtam, de sima muffinsütőbe is tökéletes, csak azt ki kell bélelni papírral.

Hozzávalók: (12 db-hoz)

180 g cukor

2 tojás

80 g olvasztott margarin

130 g finomliszt

100 g darált mák
(én egészben tettem bele, de azért darálva jobb)

1 csomag sütőpor

1 dl tej 

1 vaníliás cukor

1 citrom leve és reszelt héja

Elkészítés:

Az olvasztott margarint a cukorral és a tojással keverjük habosra. Majd szórjuk bele a lisztet, a mákot, sütőport, és lassan kezdjük el keverni. Adjuk hozzá a citrom levét és héját, ezután lassan adjuk hozzá a tejet, ezen a ponton, lehet, hogy kell hozzá adnunk még egy kis lisztet. 
Olajspray-vel permetezzük be a rózsa formát (vagy margarinnal kenjük ki), a kétharmadáig töltsük meg tésztával. Előmelegített, 170 fokos sütőben (alul-felül sütés) körülbelül 20 perc alatt süssük meg. Porcukorral, vagy citromos joghurttal/mascarponéval tálaljuk.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése