2015. június 18., csütörtök

Hamis nutella

Bár lehet szentségtörést követek el, de nem vagyok egy Nutella fan. Viszont néha szükségem van édességre, viszont nem akartam 10000000 kalóriát áldozni egy édességre...
Így esett, hogy a tonnányi szotyinak ami itthon van, találtam egy remek újjászületési lehetőséget, ezen recept formájában. 

Hozzávalók:

140 g napraforgómag

30 g holland kakaó

75 g méz

120 ml tej

vanília aroma, csipet só

Elkészítés:

Újfent a robotgép lesz a főszereplője a receptnek, de mindenek előtt a napraforgómagot egy teflonos serpenyőben meg kell pirítani közepes lángon. Nem szabad, hogy megégjen, mert keserű lesz, csak szép barnás színt kell kapnia (illetve az illatán is érezhető lesz, hogy mikor van készen). Ha ezzel megvagyunk, hagyjuk kihűlni, addig mérjük ki a hozzávalókat.
Ha már szobahőmérsékletű a mag, borítsuk a robotgépbe, és 2-3 percig keverjük a késes betéttel, amíg krémes jelleget ölt. Ezután adjuk hozzá a kakaót, a mézet, tejet, vanília aromát és a csipet sót és újabb 2-4 percig keverjük. Én picit darabosabbra hagytam, de aki a teljesen krémes állagot szereti, keverje tovább. Legfinomabb eperrel, de igazából bármilyen gyümölcs illik hozzá, akár kenyérre kenjük, akár puffasztott rizsre, igazán finom desszert, vagy reggeli lesz. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése