2013. május 25., szombat

Home made cheeseburger

Baráti összejövetel volt nálunk, nekem meg szöget ütött a fejemben a gondolat, hogy milyen jó lenne egy igazi sajtburgert enni, hát több sem kellett nekem. (Meg is sínylette a lakás:D FONTOS megjegyzés: lakáson kívül érdemes a húspogácsákat sütni, vagy egy ipari méretű elszívó kell, amivel én nem rendelkezem sajnos, úgyhogy még másnap is hamburger szag volt mindenhol... De megérte, az íze mindent vitt :)  )

Hozzávalók:

Húspogácsához:

 1 kg  darált hús (én fele marha-fele disznót használtam)

1 fej vöröshagyma

2 tojás

só, bors, petrezselyem, pirospaprika

1 zsemle vegetás tejbe áztatva ( nekem bio vegetám van, a dm-ből)

Továbbiak:

hamburger zsömle

ketchup, mustár

szeletelt sajt (sajtburgert csinálunk  ugyebár :) )

nagyon apróra vágott vöröshagyma

csemegeuborka szeletelve

újkrumpli (lehet rendes sültkrumpli is, de nálunk ez volt itthon)

saláta ízlés szerint ( jégsali, uborka, paradicsom)

Elkészítés:

Tulajdonképpen egy fasírtot fogunk bekeverni:
Először is áztassuk be langyos vegetás tejbe a zsemlét. (éppen lepje el a tej, amikor összenyomjuk a zsemlét) Vágjuk apróra a vöröshagymát, majd a petrezselymet is.  Utána tegyük tálba a darált húst, adjuk hozzá a hagymát, a petrezselymet, a két tojást, sót, borsot, pirospaprikát ízlés szerint. (érdemesebb sósabbra csinálni, mert a sütésnél veszít a sósságából). Ezután nyomkodjuk ki a zsemlét, a levét öntsük ki, a zsemlét pedig keverjük el a masszában.  Ha ez megvan, hagyjuk állni, addig elkészítjük a többit.

Mossuk meg az újkrumplit, a nagyobbakat vágjuk félbe, a kicsiket hagyjuk egészben. Egy nagy lábasba borítsuk be a krumplit, öntsünk rá olívaolajat és sózzuk meg. Aki szereti újhagymát, vagy vöröshagymát is karikázhat mellé.

Amíg a krumpli pirul-puhul, addig készítsük el a salátát. Vágjuk össze a hozzávalókat, sózzuk, borsozzuk, igény szerint csináljunk rá dresszinget. (én legutóbb olívaolajos, balzsamecetes öntetet csináltam)

Ezek után szeleteljük fel a csemegeuborkát, rakjuk kis tálba. Utána kockázzuk fel apróra a hagymát (a mekis sajtburgerben a hagymakocka a kedvencem), és rakjuk ezt is tálba. Készítsük elő a sajtot, és rakjunk mindent az asztalra, hogy mindenki kedvére rakosgathassa a szendvicsébe amit szeretne.

Vágjuk félbe a hamburgerzsemléket, hogy később ezzel se legyen gondunk.

Kevergessük át a krumplit, körülbelül ennyi idő alatt már megpuhul, vegyük le a tűzről, a végén majd újramelegítjük ha szükséges.

Miután ezekkel megvagyunk, formázzunk körülbelül tenyér nagyságú korongokat a fasírt masszából (sütés közben összemennek, ezért érdemes nagyobb átmérőjű pogácsákat csinálni, mint a hamburgerzsemlék). Melegítsünk elő egy serpenyőt (  nekem van itthon egy vas grill lapom, én azon sütöttem, de a serpenyőt egyszerűbb tisztítani) , kenjük meg egy kevés olajjal, és gyújtsuk alá. Ha felforrósodott, rakjunk bele annyi húspogácsát, amennyi kényelmesen elfér. Folyamatosan forgatva süssük őket addig, amíg kellemes, barnás, pirult színük nem lesz (ellenőrzésképp egyet vegyünk ki, és vágjuk félbe, ha nem nyers már, akkor nyert ügyünk van). Púpozzuk egy tálra a megsült húspogácsákat, majd a húsos serpenyőben forrósítsuk át a már előre félbevágott hamburger zsemléket. Ezeket is tegyük tálra, vigyük az asztalra. A krumplit forrósítsuk át, szórjunk rá petrezselymet és tálalhatunk is :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése