2013. május 25., szombat

Amerikai palacsinta


Kezdjük a nap legfontosabb étkezésével, a reggelivel!
Az utóbbi időben ráakadtam erre a jó kis receptre (az itthoniak örömére), és hűen magamhoz, ez is egyszerű és gyors:)
Vágjunk is bele!



Hozzávalók: ((kb 4-6 főre, attól függ, ki mennyire éhes:D )

1 nagy banán (nem árt, ha kicsit barnább már, mert könnyebben lehet pürésíteni)

2 db tojás

1 csipet só

2 ek cukor (én 1-2 tasak vaníliás cukrot szoktam belerakni, mert szeretem a vaníliát)

4 ek olvasztott vaj (ahogy sikerül kikanyarintani a vajból)

30 dkg liszt

0,5 tasak sütőpor (én van, hogy egészet is belerakok)

4 dl tej ( lehet fele-fele arányban tejszínnel is, de csak tejjel is tökéletes)

vaj a palacsinta sütéséhez

Elkészítés:

Először villával pürésítsük össze egy nagyobb tálban a banánt, majd üssük bele a tálba a tojásokat, a csipet sót, a cukrot és az olvasztott vajat. Keverjük össze alaposan a villával, sűrű masszát fogunk kapni.
Másik tálba keverjük el  a lisztet a sütőporral, majd apránként keverjük a lisztet a banános masszához. Ezután óvatosan öntsük hozzá a tejet, és keverjük el csomómentesre, amennyire csak tudjuk. (most már tényleg hasonlítani fog egy jó sűrű palacsintatésztához)
Végül melegítsük fel a palacsintasütőt, rakjunk bele egy kis vajat, ha elolvadt, ugyanúgy,mintha hagyományos palacsintát sütnénk, süssük ki. Hogy semmiképp ne égjen le, mivel vastagabb a tészta, mint az átlag, alacsonyabb hőfokon kell sütni, amíg el nem éri a jó kis barnás színt.
Tulajdonképpen bármivel lehet enni, legyen az lekvár, kakaó, nutella, gyümölcs, tényleg BÁRMI :)

Tipp:


A húgomtól kaptam egy Tchibo palacsinta és tükörtojás formát, én mindig ezzel csinálom ezt a palacsintát, de persze hagyományosan sütve is ugyanolyan finom:)  (én is szoktam, ha nincs türelmem a formákhoz)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése