2017. március 25., szombat

Rapid túrófasírt

Egyik este böngésztem a Pinterestet, ahol cukkinis recepteket kerestem, de közben megláttam Szafi túró puffancsát, így született meg ez a rapid recept. Se nem tócsni, se nem fasírt, de még csak nem is túró fánk, egy igai hibrid!
Vegáknak és nem vegáknak akár főételként, akár köretként, de saláta mellé is szuper kis hús helyettesítő, és még rejtett zöldséget is tartalmaz, amivel akár a kisebbekbe is bele lehet juttatni a vitaminokat!

Hozzávalók, kb 8 db-hoz:

150 g túró

2 tojás

1 kicsi saláta cukkini

1 hasonló méretű sárgarépa

zabpehelyliszt (amennyit felvesz)

só, bors

Opcionális: (füstölt) reszelt sajt, snidling, petrezselyem

kókuszzsír a sütéshez (más zsiradék is megfelel)

tálaláshoz igény szerint fokhagymás tejföl, reszelt sajt, saláta

Elkészítés:

Sajtreszelőn a hámozott zöldségeket lereszeljük, lesózzuk, és negyed óráig pihentetjük. Ezután kicsavarjuk, hogy a sok lé ne kerüljön bele a fasírtba. A túrót a tojással, sóval és borssal (de akár petrezselymet, snidlinget is lehet bele rakni) össze keverjük, majd jöhetnek a kicsavart zöldségek, és végül annyi liszt, amennyit felvesz. Viszonylag sűrű masszát kell kapnunk, amiből kanalazva tudunk majd halmokat raknia serpenyőbe. Tehát melegítsünk kókuszzsírt / olajat a serpenyőbe, nem kell, hogy álljon benne, mint a rántottaknál, de fedje be a felületet. Kanállal halmozzuk a masszát, lapítsuk, közepes lángon addig süssük, amíg piros nem lesz, ekkor fordítsuk. Én leginkább tócsni szerűen, fokhagymás tejföllel és sajttal szeretem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése